Artroskopia kolana

Artroskopia kolana, zwana również wziernikowaniem stawu kolanowego jest nowoczesną metodą leczenia operacyjnego. Pozwala na zdiagnozowanie elementów wewnętrznych stawu kolanowego i przeprowadzenie zabiegów przywracających ich sprawność po okresie rehabilitacji. W praktyce artroskopia polega na wprowadzeniu do wnętrza stawu kolanowego mikro kamery oraz specjalnych narzędzi w celu naprawy uszkodzeń. Zabieg trwa średnio 10-30 minut i kończy się założeniem lekkich szwów, które są zdejmowane po tygodniu. Nie wymaga też pobytu Pacjenta w szpitalu.

Na zabieg artroskopii zapraszamy Państwa do naszej placówki w Poznaniu. Prosimy o uprzedni kontakt telefoniczny lub mailowy w celu umówienia się na konkretny termin.

Kiedy leczenie kolan metodą artroskopii jest wskazane?

Artroskopia wskazana jest przede wszystkim przy leczeniu kolan po urazach stawu, takich jak: uszkodzenie łąkotek, naderwanie lub uszkodzenie więzadła czy zwichnięcie rzepki. Zalecana jest także osobom zmagającym się z dolegliwościami bólowymi, spowodowanymi przez występowanie w kolanie ciał wolnych lub z powodu przerośnięcia fałdy błony maziowej. Artroskopia wykonywana jest także w przypadku złamania śródstawowego, reumatoidalnych zapaleń stawów oraz zmian nowotworowych w ich obrębie.

Przeciwskazania do artroskopii

Przeciwskazaniem do artroskopii może być stan zapalny skóry w obrębie stawu lub zaburzenia krzepliwości krwi. Zabiegowi nie mogą być poddane także osoby cierpiące na nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, cukrzycę lub chorobę niedokrwienną serca. Ponadto przed artroskopią kolana zawsze sprawdza się, czy Pacjent nie ma alergii na środek stosowany przy znieczuleniu. Przeciwskazaniem do przeprowadzenia zabiegu może być też ogólny zły stan zdrowia Pacjenta lub niedoleczone infekcje.