Kiedy warto odwiedzić gabinet ortopedyczny?

Wizyty u lekarzy zazwyczaj odbywają się z konieczności, kiedy dolegliwości nie pozwalają nam normalnie funkcjonować. Jest to ogromny błąd, ponieważ odpowiednio wcześnie zdiagnozowana choroba lub znalezienie przyczyny dolegliwości może pozwolić na całkowite wyleczenie problemu. Szczególnie warto korzystać z pomocy ortopedy, jeśli pojawią się dolegliwości po doznanym urazie.

Czym zajmuje się ortopeda?

Ortopeda to lekarz, który zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem schorzeń związanych z narządami ruchu. Oznacza to, że ortopeda leczy wady wrodzone oraz nabyte związane z narządem ruchu zarówno na poziomie szkieletu, jak i mięśni, stawów oraz naczyń i nerwów z nimi powiązanych. Dlatego pomoc ortopedy będzie konieczna w przypadku złamań, zwichnięć lub skręceń narządów ruchu. Ponadto ortopeda nadzoruje prawidłowy wzrost i rozwój dzieci oraz młodzieży, dlatego świeżo upieczeni rodzice powinni szybko umówić się na wizytę w gabinecie ortopedycznym. Warto mieć na uwadze, że ortopeda nie tylko prowadzi leczenie zachowawcze, ale również operacyjne.

Kiedy wybrać się do ortopedy?

Im wcześniej odwiedzi się gabinet ortopedyczny, tym lepiej. Szczególnie ważne jest, aby zabrać najmłodsze dzieci na wizytę do ortopedy, który sprawdzi lub wykluczy schorzenia takie jak płaskostopie, koślawość kolan, dysplazję stawów biodrowych lub skrzywienie kręgosłupa. W przypadku osób dorosłych ortopeda najczęściej pomaga w schorzeniach kręgosłupa, ponieważ duża część społeczeństwa cierpi na dolegliwości bólowe kręgosłupa typu rwa kulszowa lub zmiany zwyrodnieniowe. W naszym gabinecie każdy pacjent traktowany jest indywidualnie, a do badań i diagnostyki wykorzystujemy najnowszy sprzęt.

Ponadto pomoc ortopedy będzie nieoceniona w przypadku nagłych urazów. Do takich najczęściej należą wszelkie urazy jak stłuczenia, złamania lub skręcenia, których nie należy lekceważyć. Ortopeda pomoże również w przypadku dolegliwości bólowych stawów, mięśni oraz ścięgien. Szczególnie w przypadku zmian przeciążeniowych występujących u osób aktywnych fizycznie. Najczęściej należą do nich łokieć tenisisty, kolano biegacza lub ostroga piętowa.

Kiedy warto odwiedzić gabinet ortopedyczny?