Najczęściej występujące problemy ortopedyczne

Bardzo często możemy zaobserwować u siebie różnego rodzaju bóle stóp, które pojawiają się w podeszwie, z boku lub na grzbiecie stopu. Może to być przyczyną przeciążenia lub też następstwo urazu. Wszelkiego rodzaju choroby mogą być również spowodowane zniekształceniami oraz niepoprawną budową kości.

Popularny problem – haluksy

Do najpopularniejszych chorób stóp dotykających kobiet możemy zaliczyć popularne haluksy. Polegają one na deformacji palucha, który zaczyna kierować się ku zewnętrznej krawędzi stopy. W tym samym momencie kość śródstopia ku wewnętrznej jej krawędzi. W takiej sytuacji na tej kości możemy zaobserwować charakterystyczną wyrośl. Ten najpopularniejszy problem ortopedyczny może powodować ból w przypadku noszenia za bardzo dopasowanego obuwia. Ból promieniuje z okolicy stopy oraz palca, a w momencie chodzenia można zaobserwować bardzo mocny ból w śródstopiu. To schorzenie leczy się, stosując odpowiednie ortopedyczne wkładki oraz ćwicząc mięśnie stopy. Z kolei w nocy należy zakładać specjalny aparat odwodzący paluch.

Płaskostopie chorobą dzieci

Najczęściej diagnozowaną u dzieci choroba jest płaskostopie. Polega ono na zmianach w budowie poparcia stopy, co powoduje obniżenie łuków fizjologicznych. W sytuacji, gdy nie ma odpowiedniego wyprofilowania, stopa jest płaska oraz w całości dotyka podłoża. Mamy możliwość wyróżnienia również poprzecznego płaskostopia, które polega na obniżeniu przedniego łuku stopy. Wyróżnia się również płaskostopie podłużne, które charakteryzuje się obniżeniem przyśrodkowego łuku. Prawidłowa stopa charakteryzuje się kilkoma punktami podparcia. Należy pamiętać o tym, że problemy ortopedyczne dotykają zarówno osób młodych, jak i starszych.

Najczęściej występujące problemy ortopedyczne