Zabiegi endoprotezoplastyki

Zabiegi endoprotezoplastyki polegają na wszczepieniu sztucznego stawu kolana lub biodra, w miejsce zniszczonego stawu. Stanowią dużą ingerencję w układ kostny i strukturę kości oraz tkanek miękkich. Pacjent jest im poddawany w przypadku zaawansowanych zwyrodnień stawu, po uprzednich próbach leczenia farmaceutycznego czy rehabilitacji. Przegotowanie do wszczepienia endoprotezy trwa często kilka miesięcy, ponieważ wymaga wyeliminowania lub wyregulowania innych chorób.

Zabiegi endoprotezoplastyki przeprowadzamy w naszej placówce w Poznaniu.

Endoproteza kolan

Endoproteza kolana zalecana jest m.in. w przypadku zwyrodnień spowodowanych chorobą reumatyczną. Wszczepienie implantu jest też często jedynym rozwiązaniem przy nawracających stanach zapalnych stawów. Operacja ortopedyczna wykonywana jest również przy rozległych urazach lub w celu odżywienia stawu oraz zapewniania mu prawidłowej ruchomości. Przeciwskazaniami do endoprotezy stawu kolanowego są natomiast: zakrzepica, żylaki, zaawansowana osteoporoza, poważne zdeformowanie kończyn dolnych, a także infekcja lub ogólny zły stan zdrowia.

Endoproteza biodra

Endoproteza biodra wszczepiana jest m.in. w przypadku zaawansowanej choroby zwyrodnieniowej stawu biodrowego, będącej przyczyną nieustannego bólu i ograniczenia ruchomości. Endoproteza stawu biodrowego może być wykonywana metodą bezcementową, polegającą na trwałym połączeniu protezy z kością w taki sposób, by te z czasem się ze sobą zrosły. Zalecana jest Pacjentom w wieku 45-65 lat. U osób starszych lepiej sprawdza się endoproteza cementowa, a więc metoda wykorzystująca specjalny klej. Przeciwskazaniem do zabiegu może być nadwaga, znaczna demencja, infekcja czy schorzenia ogólne.